Elektronische dienstencheques
Na je inschrijving voor elektronische dienstencheques ontvang je een login en een paswoord waarmee je je elektronische portefeuille kan beheren. Je kan via je profiel zelf wijzigingen aanbrengen in je persoonlijke gegevens en je kan ook steeds je keuze van elektronische of papieren dienstencheques wijzigen.
Bij elektronische dienstencheques gaat de huishoudhulp de prestaties telefonisch inbellen op het gratis nummer van Sodexo. De huishoudhulp zal dus onmiddellijk de geleverde prestaties melden aan de werkgever (het dienstenchequebedrijf). Hij of zij geeft een persoonlijke toegangscode, het aantal gepresteerde uren en de aard van de geleverde dienst in.
Op het einde van het telefoontje hoort je huishoudhulp een samenvatting van wat er werd ingevoerd en krijgt hij of zij de mogelijkheid om dit te bevestigen of te weigeren. De datum van de prestatie wordt automatisch geregistreerd. Van zodra de huishoudhulp alles heeft bevestigd, kan het dienstenchequebedrijf de volledige informatie via een beveiligd intranet opvragen.
Wanneer het dienstenchequebedrijf de prestatie gecontroleerd heeft (ten laatste 5 dagen na de prestatie), heb je zelf nog 4 werkdagen de tijd om de prestatie goed te keuren of te betwisten. Opgelet: 9 dagen na de prestatie wordt die automatisch goedgekeurd, ook zonder je tussenkomst.
Je kan op elk moment het resterende saldo van je dienstencheques raadplegen via internet of via de Interactieve Spraakdienst (tel : 02 547 54 92).